כיצד מכינים ספל קפוצ'ינו?

על הקפה וסגולותיו חברת COFFEEOL

קפוצ’ינו (Cappuccino) מקורו באיטליה והוא מכיל משקה אספרסו, חלב חם, וחלב מוקצף. מקור השם קפוצ’ינו במסדר הנזירים “קפוצ’ין” מהכנסייה הקתולית, שכן צבע הגלימות של הקמרים זהה לצבע הקפוצ’ינו. רבים תוהים בהבדל בין משקה הקפוצ’ינו לקפה הפוך ובכן, ההבדל הוא בכמות החלב. הפוך מכיל כמות קטנה יותר של חלב מאשר הקפוצ’ינו. כך, שאם אתם אוהבים משקה סמיך עם טעם חלב מודגש – קפוצ’ינו יהיה המשקה המושלם בשבילכם.

ההגדרה המדויקת של הקפוצ’ינו

משקה הקפוצ’ינו מלא כולו בחלב ובחלב מוקצף ומכינים אותו באמצעות מכונת קפה ייעודית. שליש מהכוס יהיה אספרסו ומעליו שופכים שליש נוסף של חלב חם. מעל החלב החם שופכים שליש נוסף של חלב מוקצף. יש כאלו שמיומנים באומנות הכנת הקפה ומצליחים ליצור צורות אומנותיות באמצעות החלב המוקצף כגון: לב או עלה. מלמעלה ניתן לפזר אבקות שונות להעשרת הטעם בניהם קקאו, סוכר, קינמון וכיו”ב.

אופן הכנת ספל קפוצ’ינו

שני המרכיבים החשובים ביותר שתורמים להכנתו של קפוצ’ינו טוב הוא חליטת הקפה, מרקם החלב והטמפרטורה של החלב. בעת הרתחת החלב נוצר קצף חלב אחיד באמצעות חדירה של בועות אוויר קטנטנות לחלב, זה מה שגורם לקפוצ’ינו להיות בעל מרקם קטיפתי. הקפוצ’ינו המסורתי מורכב מחליטת קפה אספרסו בתחתית, כאשר מעליו החלב החם ומלמעלה שכבה של חלב חם מוקצף בעובי של 2 ס”מ.

קיימות גרסאות נוספות של המשקה והן אשר משלבות כמויות משתנות של חלב מוקצף בהתאמה אישית. כמו כן, קיימות מכונות קפה לעסקים להכנת משקה קפוצ’ינו שמאפשרת להכין ספל קפוצ’ינו בכמויות משתנות של המרכיבים, זאת באמצעות תכנות המכונה בהתאמה אישית ללקוח ולטעמו האישי. במקומות ציבוריים רבים ניתן למצוא את מכונת הקפה סן מרקו שידועה במשקה הקפוצ’ינו האיכותי שהיא מכינה.

לבחירת מכונת קפה למשרד לחץ כאן

היחידים עם מכונה אחת שמוציאה 3 תערובות שונות של פולי קפה בו זמנית!
יכולה גם להוציא בו זמנית 2 סוגי חלב: סויה ו - 3%

המכונה עלינו - הקפה עליך!

צרו קשר עוד היום