על הקפה וסגולותיו

על הקפה וסגולותיו חברת COFFEEOL

על הקפה וסגולותיו

הקפה על סוגיו הפך להיות המשקה הפופולארי ביותר בעולם, מיליוני רשתות קפה חובקות עולם ממלאות את בתי הקפה שלהם בלקוחות בכל גיל שמגיעים ליהנות מטעם קפה משובח. טעם קפה עם ארומה מעולה תלוי בשני תנאים, האחד והחשוב ביותר הוא איכותם של פולי הקפה והשני, הוא טיבה ואיכותה של מכונת הקפה. מהם פולי הקפה ותהליך עיבוד שלהם? וכיצד הופכים אותם לאיכותיים ? בכתבה הבאה.

הדרך של פולי הקפה מהצמח אלינו לספל הקפה

צמח הקפה במקורו נמצא באתיופיה ובאזורים נוספים באפריקה, כדי להפיק מהם את אותה אבקת אספרסו, קפה שחור, נס קפה, מקיאטו ואספרסו פולי הקפה עוברים תהליך ארוך.

עיבוד פולי הקפה

פולי הקפה יופרדו מהשכבה העוטפת אותם, עוד בזמן הקטיף במטרה למנוע תסיסה של הפרי. שני סוגי עיבוד הקיימים הם: עיבוד רטוב ועיבוד יבש. את העיבוד הרטוב מיישמים על פולי קפה הנחשבים לאיכותיים ומשובחים במיוחד, כאשר התהליך של העיבוד הרטוב מסובך יותר ואיכותי.

על הקפה וסגולותיו קליתם של פולי הקפה

פולי קפה ירוקים נטולי טעם ולכן יעברו תהליך קלייה, שיביא לשינוי בהרכב החומרים המרכיבים את פולי הקפה וצורתם. בעת קלייתם, משנים הפולים הירוקים את צבעם לחום ונפחם גדל לעד פי שניים מגודלם המקורי. הקלייה מבוצעת בטמפרטורה גבוהה במיוחד של 500-350 מעלות צלזיוס. קפה מסוג אספרסו עובר תהליך קלייה.

למעבר לקטלוג מכונות קפה לעסקים לחצו כאן

טוחנים את פולי הקפה

את טחינתם של פולי הקפה מבצעים ביתר זהירות, לרוב באמצעות קרח יבש וזאת מאחר והם מאבדים מרכיבים רבים במהלך קליתם וחשוב מאוד שלא יאבדו את המרכיבים גם בתהליך הטחינה.

יצירת תמצית מרוכזת

פולי הקפה יעברו פעם נוספת בישול, ייבוש וטחינה. לאחר מכן יעברו תהליך מיצוי המוצקים במים, תחת לחץ נמוך וטמפרטורה גבוהה, פעולה היוצרת תמצית קפה מרוכזת מאוד. באמצעות תהליך זה, ממוצה הקפה לגמרי, כך שהוא מפיק כמות קפאין גבוהה מאשר בקפה רגיל.

מייבשים את הקפה

תמצית הקפה שהתקבלה עוברת הליך ייבוש בהקפאה או ייבוש בריסוס. תהליך ייבוש בריסוס הוא פעולת התזה של התמיסה המרוכזת לתוך מגדל ייבוש, שם מוזרם אויר חם. באמצעות פעולה זו תיווצרנה טיפות חלולות. ייבוש בהקפאה, הוא הליך בו תמצית הקפה מוקפאת בטמפרטורה של (30-) עד להיווצרותם של גבישים מיובשים בתוך ואקום.

אורזים את הקפה ללקוח

את אבקת הקפה שהתקבלה לאחר כל ההליך אוטמים הרמטית, כדי למנוע כניסה של אויר ולחות אשר עלולים לפגוע במוצר.

תהליך עיבוד הקפה הינו מורכב והשלבים בו צריכים להיעשות בדיוק, על מנת לשמור על טעמו המופלא ועל ארומה.

לצפייה במכונות קפה למשרד תקליקו כאן

היחידים עם מכונה אחת שמוציאה 3 תערובות שונות של פולי קפה בו זמנית!
יכולה גם להוציא בו זמנית 2 סוגי חלב: סויה ו - 3%

המכונה עלינו - הקפה עליך!

צרו קשר עוד היום